Bursdager

HIPP HIPP HURRA - Slik feirer vi når barna har bursdag.

Når barnet har bursdag, markerer vi det her i barnehagen. Bursdagen blir feiret på den gruppa som barnet er på, dvs, Stalloftet eller Bryggerhuset

Barnet blir møtt om morgenen med flagg og bilde i bursdagsramme Barnet er med å bestemme hva det vil ha på krona si, hva vi skal ha av varmmat og dessert( Biola is, smoothie, eller fruktspyd/fruktsalat). Vi pynter langbord. I bursdagssamling er bursdagsbarnet i fokus på bursdagsstol, med blant annet ballonger, sang, raketter, løftes opp i taket, blåsebobler og dans/musikk.

På vårens foreldremøte ble foreldre enige om felles regler i forbindelse med forebygging av utestengelse.

-        Be enten alle på gruppa, født i samme år kun jenter eller gutter, felles feiring for alle som har bursdag i samme måned

-        Invitasjoner leveres privat, ikke i bhg

-        Fast avtalt gavesum (50kr) – det kan endre seg hvert år ut ifra foreldrenes ønsker

-        Foreldre kan opprette sine egne messenger grupper å avtale detaljer