Riuk gård

Barnehagen på Riuk gård ligger fint til ved Vamma i Skiptvet kommune.

Hestehoven Gårdsbarnehage består av to avdelinger. Bryggerhuset og Stall-loftet. Vi bruker også Stabburet og Grillhyttet på gården til aktiviteter med barna. Det er masse plass som gir oss anledning til bevegelse selv på dager hvor været setter noen begrensninger.

Vi har et kjempeområde rundt gården med eng og åker, skog og beiter. Vi har blant annet to gapehuker som vi bruker flittig. Her kan vi leke, utforske, spise, lage mat ute i det fri.
I vårt nærområde finnes også festningsverk, og Staås batteri er et sted vi ofte besøker. Kraftstasjonen, med Glomma er også et spennende turområde.

Bryggerhuset i vinterdrakt:

Stalloftet:

Stall-loftet sto ferdig i 2011. Her er det grovgarderobe og fingarderobe. Garderobe for annsatte og ett stort toalettrom. Opp trappa finner du kjøkken og oppholdsrom.

Stabburet:

Stabburet har alltid vært et godt sted å være, det gir en god atmosfære. Derfor bruker vi huset som et flerbrukshus. Det rommer flere aktiviteter, barnegrupper i lek og læring, i tillegg er det et møterom.

Grillhytte:

Grillhytta ligger fint til i vårsola. Her aker vi om vinteren. Griller og koser oss.